PERINGATAN

PENDAPAT YANG DITULIS ADALAH PENDAPAT PERIBADI PENULIS, TIDAK MEWAKILI MANA-MANA PIHAK.
TERDAPAT ARTIKEL YANG MENGANDUNGI GAMBAR YANG KETERLALUAN, NGERI, SENSITIF DAN BOLEH MENGUGAT EMOSI.





28 November 2010

Skodeng 6 Jahanam Punca Kuasa Dua

Rusuhan Penjara Santa Ana yang terletak di Venezuela. Salah satu negeri yang hardcore gila takat didih..Setakat samseng kat Malaysia boleh pencen awal lar.. M-18 dan MS-13 adalah gengster yang selalu bertempur antara satu sama lain dan terdapat juga kematian orang yang tak bersalah..

Kejadian bermula apabila seorang banduan tunjuk samseng dengan pengawal penjara..lantas mencetuskan rusuhan.. lebih dasyum lagi penjara terbabit menempatkan da most dengerus criminal. Lebih dasyum lagi mereka juga terdiri dari geng MS-13 dan M-18. AKu ngantuk..len kali jer aku sambung..

Updated:

Bila dah ada dua kumpulan gangstar dalam penjara nih kerap terjadi pergaduhan..sejurus selepas insiden dengan pengawal tercetus lar rusuhan..pengawal penjara berundur dan memerhatikan dari jauh sahaja..Mereka biarkan banduan-banduan nih berbunuhan antara satu sama lain..jimat tenaga dan nyawa mereka..Ada yang kener toreh perut..ada yang kener tikam dan ada yang kener bbq..pas tuh di penggal dan dipamerkan ditempat terdedah.. sebagai amaran don mes with us!!

At the end..military datang melepuk banduan banduan terbabit seko-seko.






22 November 2010

Skodeng Betul ker Berita nih?


Ini petikan yang aku suatu ketika dapat dalam emel..malah baru nih pun timbul balik dalam fb..


Nu'aim bin Hammad meriwayatkan dengan sanadnya bahwa Rasulullah saw. bersabda:Bila telah muncul suara di bulan Ramadhan, maka akan terjadi huru-hara di bulan Syawwal...". Kami bertanya: "Suara apakah, ya Rasulullah?"Beliau menjawab: "Suara keras di pertengahan bulan Ramadhan, pada malam Jum'at, akan munculsuara keras yang membangunkan orang tidur, menjadikan orang yang berdiri jatuh terduduk, paragadis keluar dari pingitannya, pada malam Jum'at di tahun terjadinya banyak gempa. Jika kamu telahmelaksanakan solat Subuh pada hari Jum'at, masuklah kamu ke dalam rumah kamu, tutuplah pintu-pintunya, sumbatlah lubang-lubangnya, dan selimutilah diri kamu, sumbatlah telinga kamu. Jikakalian merasakan adanya suara menggelegar, maka bersujudlah kalian kepada Allah dan ucapkanlah:"Mahasuci Al-Quddus, Mahasuci Al-Quddus, Rabb kami Al-Quddus!", kerana barangsiapa melakukanhal itu akan selamat, tetapi barangsiapa yang tidak melakukan hal itu akan binasa".

Aku terpinga-pinga jugak sama ada patut percaya ker tak? Sebab ada satu konteks dalam hadis..hadis yang lemah atau dhaif langsung tidak boleh digunakan untuk berhujah kerana dari sumber yang diragui.Ada juga hadis palsu..ada juga hadis yang diriwayatkan berdasarkan Israiliyat. Apabila aku tak jumpa ijmak ulama pasal hadis nih maka aku ragui..

Meskipun kita wajib berpegang pada Al Quran dan Hadis..tetapi kita perlu merujuk kepada bijak pandai agama..para ulama..adakah para ulama bersepakat hadis tertentu sahih?Adakah sumber yang meriwayatkan hadis itu boleh dipercayai?Al Quran tak dapat lagi disangkalkan kebenaranya..

Cuma sebagai peringatan bersama..


Rasulullah Shallallahu’alaihi wasallam bersabda:

Barangsiapa berdusta atas namaku dengan sengaja, maka hendaklah dia mempersiapkan tempat duduknya dalam neraka.” (HR. Al-Bukhari, Muslim dan lainnya, diriwayatkan lebih dari seratus shahabat)

Nabi Muhammad S.A.W telah memberi peringatan keras agar tidak menyebarkan hadis palsu.Aku juga tak dapat nak sahkan sama ada hadis yang diriwayatkan oleh Nu'aim palsu..lebih elok kita rujuk pada para ulama dan hadis shahih..sebab aku percaya ramai antara kita tak menghafal semua hadis..

Aku ada menyebut pasal Israiliyat.Israiliyat adalah bahan ucapan,cerita atau sebaran dari Bani Israil.Di sini aku tekankan di kalangan Bani Israil sendiri ada yang beriman kepada Allah dan ada yang berterusan mendustakan Allah.Israiliyat ada yang haq(benar berdasarkan Al Quran dan Hadis) dan bathil (terseleweng dari ajaran Islam).Kebanyakan Israiliyat datang daripada Yahudi dan Nasrani..Jadi untuk mengelakan dari tergelincir baiknya kita rujuk dari sumber shahih antaranya dari Abu Hurairah dan Al-Bukhari..

Wallahualam..

21 November 2010

Berhati-hati Di Jalan Raya..Ingat lar orang tersayang..comey budak nih..so aku terlebih rajin crop gambar nih..

Orang yang tak bersalah menjadi mangsa..kita tak perlu ada pisau atau pistol untuk menbunuh..memadai dengan kenderaan sebagai senjata..



Skodeng Kebuduan..


Dah lama sangat dah...hahaha

Skodeng Easy Victim

Pompuan lar makhluk yang paling banyak menjadi mangsa jenayah..yer lar depa nih insan yang lemah..very fragile..so senang lar nak sasarkan mereka..tak kira rogol..samun..ragut..bunuh..

Jadi berhati-hati la dalam melakukan apa perkara pun..jangan ambil sikap 'tak per lar x der apernyer..'

Jangan cuai dengan meletak hand bag atas seat di dalam kereta semasa memandu atau dalam raga motosikal..jangan ikut lelaki balik umah..walau pun bopren..terutama jika rumah sewa atau kawasan hutan..

Fikir dulu sebelum bertindak adalah tindakan yang bijak..Simpan di dalam hati..'Aku mungkin Bakal Mangsa' sebagai peringatan..

gambar di bawah sebagai tatapan..










Kepada yang lelaki..jangan jadikan modal pelaburan..laburkan lar kat bini kot ada hasil.. hahaha..Aku malas nak edit..

Skodeng Pelupa


Kalau dah tahap nih memang dasat pelupa dia..actualy aku pun sama..maklum lar dah makin berusia..kudrat pun dah tak da..aku asyik lupa tutup air..tutup swis iron..mcm2 lagi lar..pernah aku pergi kursus lupa tutup air bil aku melambung gila babeng.. *sigh*...anda pelupa?..
FAKTA LUPA.
1.Lupa daratan adalah perkara yang ahli keluarga dan rakan2 cukup menyampah jika anda ada menghidap penyakit ini.
2.Semakin ramai pompuan yang lupa dia bini orang..so sebab tu lar dia bergedik dengan lelaki lain..
3.Ramai suami buat-buat lupa bahwa dia dah beristeri..sampai dia tambah lagi sorang kat siam..tambah lagi satu kat spare kondominium..bertambah-tambah kat Bali..
4.kita seringkali lupa nyawa kita dah dekat nak tamat tempoh..
5.Kita selalu lupa bahawa kita suka sangat kena tipu..(jenis pelanduk nih) NO MLM!!
6.Lupa Sembahyang..
7.Bila kita lupa kunci rumah..penyangak akan buat-buat lupa dia menceroboh umah orang..
8..Aku dah lupa nak tulis apa..ar....

Skodeng Peragut Yang FAILED!!

Meh kita skodeng seorang remaja yang menyerangpemandu teksi di mexico..scroll ke bawah untuk tengok ending dia.. dia kener belasah amai-amai..serius shit muda lagi..masih hijau..ntah bulu tundun ader ke tak tak tau lar..





















































































Sad Ending..




Abg polis ensem meyiram-nyiram..pakai baldi jek..


Hangit lar..




Abg2 reporter pun datang..Pengajaran dia..jangan buat jahat..sebab ada yang lagi jahat dari kita..


Skodeng Kenapa Anda Berkahwin Part 1

Ada empat perkara yang menjadi panduan dalam memilih pasangan hidup..



Kerana agamanya.. Kalau yang beragama Islam akan memilih yang seagamanya..begitu juga anutan lain..Pegangan agama yang kukuh boleh menjamin kebahagian..tak akan jadi suami dera isteri..isteri main kayu balak..isteri bla bla bla..suami bla bla bla..



Kerana rupa parasnya..sudah semestinya pompuan nak cari yang macho..maskulin..ensem..lelaki nak cari yang cun..body macam body kereta lincin berkilat..mcm2 lar kriteria..by the way aku pun tak tau sapa kat atas..aku google jer..



Kerana keturunan..mesti dari keturunan yang baik-baik..bukan pilih keturunan nam jahanam..




Kerana hartanya..bukan mata duitan..tapi menjamin agar tak makan tanah..hidup sederhana pun tak per..jangan tamak dah lar..sume nak rembat..

Okeh pembaca yang budiman..adakah ini terdapat pada pasangan masing-masing?Adakah anda berkahwin atas dasar i lap u u lap me..pilihan family?..terpaksa..terdesak..atau ada situasi lap orang lain tapi berkahwin dengan orang lain?
Pernah terbayang tak berapa lama perkahwinan akan bertahan? Jika yakin akan bertahan..hubungan suami isteri macam mana pulak..adakah makin tawar atau masih romantis..
Jawapan dia apa pun persoalan dia..ada pada diri masing-masing..sebelum tidur tanya hati sendiri..sebab aku percaya ramai pasangan akan ambil mudah peroalan yang remeh nih..sebab kita banyak pegang prinsip..tak per dah kahwin..
Semoga berkekalan dan semakin romantis hendaknya bagi pasangan yang berkahwin..

17 November 2010

Skodeng They NOT Human.

THE VIDEO YOU ABOUT TO WATCH IS EXTREMLY INHUMAN

PLEASE BE ADVISE

VIDEO YANG BAKAL ANDA SAKSIKAN DI BAWAH SANGAT KEJAM

HARAP AMBIL PERHATIAN

Aku bercadang akan mengupload video yang pernah aku terima dan aku donlod..

Skodeng Citer Lama..


Manusia bukan kebal..so fragile..ingat..kalau kita merompak menyamun silap-silap haribulan barai kepala kena tembak..kalu nak sangat duit cari kejer..yang elok la..nak keja ker nak mati? Pilih la..

Jangan ada hubungan sulit dengan bini atau laki orang..kalau tak suka dengan isteri atau laki yang ada berpisah la cara elok..nyawa ada satu jer..

Jangan menindas orang bawahan..hidup tak kan ke mana..tak percaya buat la..

Jangan makan rasuah..lama-lama terkantoi jugak..masa tuh jangan gedik nak menangis dan malu.. aku memang fuckup kalau dah terkantoi baru nak nyesal..

Kalau dah bersalah terima sahaja teguran atau hukuman..jangan angkat geng kaki pukul lak..ingat orang lain bukan kayu..mereka pun boleh amik tindakan..

Pendek kata jangan buat jahat..kehidupan penjara memang azab..terust me i know..


Owh yer sebelum aku terlupa..kenapa nko orang kawin dengan isteri/suami nko orang?Sebab next post..aku tak tahu bila..aku nak ajak nko orang selami hati masing-masing..

Skodeng Dont Do This At Home Or Anywhere

Kelmarin ada seorang rakan tanya aku..'eh nko sambil tengok gambar nih sambil makan yek..'actualy aku jijik dan geli kalau tengok kematian ngeri..apatah lagi kalau sedang makan..tetapi memandangkan ia cuma gambar maka aku tetap berselera..tetapi kalau live lain cerita..tak lar sampai nak makan depan si mati..samseng giler..Aku akan pening lalat kalau tengok darah..tapi tak lar sampai pengsan..

Masa wife aku kener pisau semasa kat dapur..dia datang kat aku mengadu..sambil dia menghulur jari dia yang luka..dengan selamba aku bagi plaster luka lepas tuh berlalu pergi..hoh dah dia tahu aku mabuk darah naper lar dia tunjuk pulak..


Wokeh layan gambar di bawah..punca kematian adalah beliau mengelar pergelangan tangan..
Wife aku cukup suka tengok gambar nih..so aku dedicate gambar nih kat dia..






Ini gambar semasa masih hidup..



Skodeng Super Berani..

Ada manusia yang sangat berani..Keberanian dia tak dapat disangkal lagi..mereka sangka kan terlepas dari hukuman..tiada siapa yang melihat..tetapi mereka lupa perlakuan mereka direkodkan..untuk pengadilan kelak..

Masa tuh tak der loyar..cuma ada saksi dan Yang Maha Esa.Kalau kat dunia boleh ada lokap..sana tak der..Dia orang memang berani..berani giler..sebab depa tau mereka akan idup selama-lamanya..infinite life..kita kener percaya kita akan hidup selama-lamanya..kita hidup didunia hanya sementara..diakhirat kelak selepas dibangkitkan kita akan kekal infiniti sama ada di neraka atau syurga..aku baru kener minyak panas tadi pun dah melompat nak karate kuali apatah lagi azab akhirat kelak..infiniti..

Aku harap undang-undang Islam akan diwujudkan..plz...









13 November 2010

Skodeng Ubah Angin..

Bagi reader yang ikut blog aku..dah tahu aku tak berapa berkenan dengar lagu melayu..sebab dia bila dengar cepat muak giler..jadi aku lebih suka dengar lagu jepun,china,russia,itali,peranchis sepanyol,inggeris dan banyak lagi..afrika pun aku layan..rentak segala jenis aku masuk..kalau lagu melayu aku bagi pengecualian lagu lama-lama dulu dato shake ka atau P Ramlee..ada klas..tak lapuk dek zaman..Lagi pun artis sekarang nih aku tak berkenan sebab troublemaker..dadah..khalwat..bla bla bla..



Skodeng Budak Cute..

Aku rasa ramai dedi dengan mami suke dengan budak kecik nih..lyric dia ada kat bawah.. Nama dia Cleopatra Stratan.



Ghita lyrics

The coat is inside out,
There is no sun above
Nothing is going good
Since I think of Ghita.
But Ghita's not in town
I asked why he's not around
It seems to me he's gone
He's gone abroad

Hard, I think it's very hard
Want, I don't know what I want
I know that you like me too
Ghita, what is up with you?
Young, come on in or go
Young, tell me yes or no
Ghita, please dont´t anger me
Tell me how your life will be

Ghita,
Tonight I'm waiting at the wicket
Me at the station I bought a ticket
Come to,
But don't come as you did before
As usually with empty hands...
Who else
Will wait and sing for you as I do
Entire evening just getting there
Ghita,
Show me a girl who's found of you
That loves you more as much as I do...

Ghita, te-astept diseara la portita
Langa portita de la scoala
Vino da numa nu vini cum vii tu
De obicei cu mana goala
Cine te mai asteapta ca si mine
O seara intreaga numai pe tine.
Ghita, arata-mi tu o fata care
Sa te iubeasca asa de tare!.

Kan aku dah kata cute..

Skodeng Benda Yang Susah Aku Nak Buat

Senyum..Itu lar yang susah nak aku buat..Kalau aku epi pun muka aku statik jer..Itu EPI..kalau berselisih dengan orang lain statik giler..Aku tak pandai senyum..

Dulu aku pernah syok kat sorang budak..comel giler babas..kalau tengok iman terbalik tiga empat kali..itu masa dia tak senyum..(dia pun jenis tak pandai senyum..)tapi kalau dia senyum..aku siap boleh berenang gaya bebas atas jalan raya..

Tak der jodoh..sob..sob..sob.. sbb aku tak direct to da point..suker dalam diam tak ke mana..Dia dah kawin..aku pun dah kawin..ex ex yang lain pun amai dah kawin..aku dengar kabar angin ada sorang yang dah janda..hehehe..hahahaha..(read:gelak jahat..)Tingin nak jumpa..wet da menet..bini aku boleh bertukar jadi T Rex..bila pasal kawin lebih dari satu.. Orang lelaki kalau lebih dari satu dia boleh bertukar jadi Super Mario..melompat-lompat..kalau Honey tak percaya cuba sain borang kebenaran..aku rasa semua pompuan macam tuh..hehehe orang laki bukanya leh pupus kalau kawin lebih dari satu..

k..layan lagu nih..sempena SENYUM..




PS:Ada satu fakta..jika suami memeluk seorang Isteri selama 10 saat setiap hari umur akan panjang selama 5 tahun..jika 4 orang isteri akan dapat 20 tahun..so bagi lar kawin lebih dari sorang..tetapi kalau memeluk isteri selama 10 saat semasa memandu kereta nyawa akan mejadi pendek..hahaha chiowww..

Skodeng Iklan Nyah.. Nyah.. Auw..Nyampahnyer..

Bersangka baik..tgk jer ending dia..naper aku pos iklan jer..sebab malm nih aku layan iklan jer..



Skodeng Memangkah Keter..

Iklan nih klakar giler..tapi kalau kat Malaysia bukan takat kener ban..Stesyen tv boleh terbalik..hahaha..jangan saper tiru aksi nih dah ler..hanjing yang kemaruk pun tak buat macam nih..


Skodeng Iklan Cadburi


Aku tak suka tengok tv sebab ada iklan..tapi ada masa aku suka kalau iklan tuh sangat menarik..sebut pasal tv nih ntah berapa bulan dah aku tak on tv kat umah aku..jangan2 dah jadi sarang lipas..nak tengok iklan dia sini
Nih lagu dia Don Setop da Rock


Cool..

09 November 2010

Skodeng Jumper

PenJumper atau tak kira lar TerJumper..memang kejadian yang tragis..kadar kecederaan bergantung kepada angle mangsa jatuh dan ketinggian tempat..gambar pertama dan kedua kalau aku masih tak nyayuk berlaku di soping komplek..

Citer dah lama..Tapi pesanan kepada penjumper sukarelawan dan gaya bebas lupakan niat anda..menyusahkan makcik clener jer..dah tuh kalau aku ada kat situ skali dengan aku pengsan tengok otak bersepai...Kepada TerJumper..dah sampai ajal macam tuh..sian...

bagi yang dah kantoi maksiat kat flat tinggi2 tuh serah diri jer..tak yah berangan kener gigit dengan spider..simpan jer citer-citer nak jadi spideman..buat maksiat maksud dia berani lar..setakat pegawai pencegah maksiat tak kan ketaq lutut kot..bak kata orang kedah..'teloq simpan dalam peti aih'..hahaha





Skodeng Ntah Ler


Ini situasi aku skang nih..wooo...

Skodeng NGV

Ada sesaper yang pakai NGV? Di Malaysia ada beberapa kes Tank NGV meletup..punca kejadian pemasangan tank NGV oleh orang yang tidak bertauliah dan pengubah suaian yang memandai-mandai..

jadi aku paparkan gambar sebagai pemberi semangat untuk sesaper yang nak memandai-mandai mengubah suai benda yang tersedia elok..sowey ler aku dah blur kn benda alah tuh...ala kalau tengok pun geli dowh..dah hangit dah..






07 November 2010

Skodeng Aku Balik Kampung.

Ketika aku pulang dengan bas ekspress..hanya mengambil masa 5 jam dari shah alam sehingga sungai petani. Dengan dua kali berhenti Ipoh dan Butterworth untuk mengambil penumpang.Menariknya Aku balik pada malan Depavali.Dengan deretan kenderaan atas highway,lebih kurang setengah jam di setiap perhentian bas ekspress Ipoh dan Butterworth.Bermakna perjalanan aku mengambil masa 4 jam.

Satu-satunya bas yang aku nampak memotong kenderaan lain termasuk bas dan kenderaan berat lain adalah bas yang aku naiki,memang laju..aku tak dapat melelapkan mata. Dua kali bas terpaksa membuat brek mengejut.

Bila aku balik aku tak rasa pun kedah banjir besar..tempat aku Sungai Petani,Gurun, Kota Sarang Semut dan Simpang Empat tiada masalah banjir.Jika dakwaan pembinaan Jalan keretapi Berkembar menyebabkan banjir..aku pelik lar..aku dah tengok kawasan terbabit..tiada langsung kaitan..malah kg jiran aku yang mudah naik air sebab hujan pun tak banjir..Disebabkan hal ini berkaitan dengan politik aku tak nak cakap banyak..

Semalam aku beli makanan laut..hmm ikan kembung baru RM 3.. Udang baru Rm 5 Sangat murah..jangan terkejut..bihun sup semangkuk 50 posen ader lagi tau..tapi berhati-hati jika makan di restoren dikawasan peranginan di kedah. Aku makan mee udang dan charkoteow serta ABC dua gelas air kosong sudah mencecah RM 20..aku tak pasti samaada dia kira setiap urat mee..agaknya seurat mee 10 sen..tiada tanda harga..

Pc aku dah ok dah..tapi aku balik kampung..Bila aku sudah balik ke Shah Alam baru aku update lagi..