PERINGATAN

PENDAPAT YANG DITULIS ADALAH PENDAPAT PERIBADI PENULIS, TIDAK MEWAKILI MANA-MANA PIHAK.
TERDAPAT ARTIKEL YANG MENGANDUNGI GAMBAR YANG KETERLALUAN, NGERI, SENSITIF DAN BOLEH MENGUGAT EMOSI.





30 June 2010

Skodeng aku tengah sengal..

PEROMPAK BODOH DAN POLIS BERDEDIKASI

Suatu petang sedang seorang anggota polis sedang membuat rondaan.Tiba-tiba terserempak dengan seorang perompak,sebagai polis yang berdedikasi
ia mengejar perompak tersebut setelah agak lama mengejarnya tapi tidak berjaya menangkap perompak tersebut tiba-tiba jam tangan polis itu berbunyi
lantas dia berhenti mengejar perompak.Perompak pun terlepas.
Petang esoknya terserempak lagi,polis yang sama kali ini polis itu berazam menangkap perompak tersebut,perompak itu yang melihat kesungguhan polis yang mengejarnya bertindak nekad terjun ke dalam sungai yang dalam tapi tiba-tiba ia naik semula.Polis tadi berjaya menangkap perompak tadi tapi hairan dengan tindakan perompak tadi jadi ia pun bertanya…”Kenapa awak naik semula?”Tanya polis dengan nada kehairanan.Perompak itu menjawab,”Tiba-tiba saya teringat yang saya tak tahu berenang jadi saya naik semula”.Jawab perompak dengan nada tenang.Polis tadi pun berkata “Nasib baik awak naik semula,saya pun tak tahu berenang kalau kita terjun tadi susah la jadinya”.Perompak teringat hal kelmarin dan bertanya kepada polis.Polis tadi menjawab,”Kelmarin semasa saya mengejar awak jam tangan saya berbunyi,menandakan waktu kerja saya tamat jadi saya terus balik”,jawab polis dengan selamba.Tiba-tiba jam tangan polis tadi berbunyi,Perompak tadi berkata “Waktu kerja awak dah tamat patut awak lepaskan saya dan kita boleh sambung pada hari lain”Dengan yakin polis tadi membalas “Tak apa,setelah semalam gagal menangkap awak,hari ini saya kena buat OT”…..

29 June 2010

Skodeng loghat kedah.

Meh aku habaq sikit pasai loghat kedah..

Kebuluq-Keinginan yang kuat.
Mai- Mari
kanyaq-mentah/tidak matang/belum baligh
Gedik/Galak-gatal/miang/
Moktan-Rambutan
tobat lahom-Taubat bersungguh-sungguh
pekdah-Faedah
mampuih-mati
Sisiaq-Sikat rambut
Awat-Mengapa
Ragas-Panjat
Tang ni-di sini
tang tu-disitu
mengkala-bila
Tina-perempuan
Gerek-Basikal

Ok nih satu karangan menggunakan loghat kedah.

Dok satu aghi aku kebuloq nak kedarah moktan.Aku pi qhumah Seman Capek nak amik gerek dia pinjam marin,tapi puki mak dia.Dia takdak la pulak,babi betoi.Aku pi dalam bangsai aku nampak la gerek tunggu pala bapak pa lagi aku tibai la gerek tu..biaq mampuih p la depa nak kata pa.Aku kayuh gerek tu tengah panas lit-lit.Hangpa bukan tau,aku peluh bercerau,,sat-sat rasa macam nak mampuih.Tak dan nak sampai kat kebun, akuterjeromoih dengan Seman Capik,belemoih dengan keleboq.
Seman: Babi anak haram betoi..sekoq ikan tak dapat..puki mak dia betoi..
Aku:Nih hang nak pi mana ni?
Seman:Aku nak balik qhumah nak ambik tuba.Biaq aku tuba satu sungai nih..hah padan muka ikan padam muka hangpa.
Aku:Tak yah la.jom ikut aku pi makan moktan.
Seman:Haik sejak bila hang ada kebun?
Aku:Mana ada.Kita pediah la moktan Pakcik Kaq.Untung-untung anak dara dia dok ada kita pediah la sekali, dah la segak gila babi.
Seman:Segak?Tina garet macam tuh hang lapaq?Mereng ka pa?
Aku:Puki mak hang dok kata cikaro aku macam tuh.hang asa nak pecah pala hang kata lagi.Awat hang igat aku tak berani.Aku tutoh pala hang dengan gerek ni baghu tau no..
Seman: Woi!!!Relak lar aku melawak la..
Aku:Dah lar aku tak nak makan moktan lagi dah..
Seman:Awat plak?
Aku:Aku penat nak menaip lagi pun aku nak tidoq.Dah kul satu dah..

hahaha.Sekian sajer cerita karangan merapu aku.Maki tau mencarut biasa dalam perbualan kami..



Yang nih ehsan dari hanis00.Siap ikut alphabet lagi..kelas gitu..

A


Aghoi Kacau
>> Hanis mengaghoi pulut dengan kepala santan untuk dimakan dengan mempelam haqhom maneh.

Awah/ Awas campuran sblm tumis
>> Pi la awah dulu kelengkap gulai tu sat gi kita jerang ataih dapoq.


B

Beluam pakaian yang dibungkus dengan kain (org dedulu tadak beg pakai mende ni la)
>> Jalak mengangkat beluamnya sambil berpantun di depan rumah Pak Malau. ?ajang Pak Malau kajang berlipat, kajang hamba mengkuang layu? bla bla bla?..?

Belemuih Comot/ Kotor
>> Eis terjatuh kedalam bendang ketika bawak moto kot bataih ban, habih belemuih baju dia.

Bedanoq berdaki dibadan
>> Awat la yg bedanoq sgt badan hang ni niko ?? maqhah mak niko sambil menyental badan niko dgn berus sabut

Bedak agih
>> Cuba jangan dok mengkelai, pi bedak elok-elok bagi sama kena buah moktan tu.

Belepung/ Belopiang muka yg over pakai bedak
>> Alahai tersenyum dengan muka belopiang bedak sejuk menyambut hasbennya pulang.

Beleh tak macho / tak dak tenaga
>> Mawi kelihatan beleh sekali selepas 7 hari berturut-turut mengadakan konsert.

Besiaq Kerap kencing
>> Hang ni Sabariah Senan, besiaq sungguh sat-sat p toilet, sat-sat p toilet.?

Bedeghemen muka comot / penuh parut
>> Muka ebok berdeghemen sebab dia terlanggaq tiang lampu.


C

Cokpeknga Lempeng / Peknga / Cucur tempek belanga.
>> Salah satu masakan kegemaran nombot adalah cokpeknga pisang.

Camok menyelerakkan barang2, bersepah
>>> Kubus mendenda anak-anaknya kerana buat camok dalam rumah.

Cangcunggit Jongkang Jongket / see saw
>> Salah satu mainan kegemaran mantan di padang permainan adalah cangcunggit

Choih- muncul tiba-tiba
>> Terkejut Hanis sbb tiba-tiba saja si JJ choih mai depan dia.

Chepoh kaki patah / terkehel
>> Kaki kambing Riss chepoh sebab kena langgaq ngan moto.

Chempong pegang / kawal / dukung
>> Niko mencempung Masjuana yg pengsan terkejut mendengarkan hantaran kawin Cik CT.

Chering Berdiri bulu roma
>>> Wildchempaka chering bulu roma tengok citer seram di tengah malam.

Cengkoi Kaki@ tangan yg bengkok
>> Walaupun dengan kaki yang cengkoi namun ZZ berjaya juga menjaringkan gol.

Cemuih bosan
>> Semua org pakat dok cemuih dah dgr citer CT nak kahwin ngan DK

Chempera kelam kabut
>> Jalak lari berchempera kena ligan dengan polis sbb menjadi penjanjur laga ayam.


D

Daoh out of fashion / ulu sangat la
>> awat la yg daoh sgt pesen baju ang tu Ahlam.

Daih tahan dengan kaki / sekat dengan niat bg jatuh
>>> Niko bercita-cita untuk daih kaki DK masa perarakan perkahwinan Dk dan CT nanti.

E

Eghon kain dipotong serong / ambil lebih beda
>> Mantan terlebih potong eghon bajunya menyebabkan baju yg sepatutnya besaq jadik kecik sendat.


G

Gelintey membentuk adunan tepung kecil-kecil
>> Posh sibuk mengelintey kuih siput untuk penuhi tempahan yang tinggi menjelang hari raya.

Germit / Gurmit pengasah pensel
>> JJ mengurmit pensel yang telah sedia ada kontot menjadi bertambah kontot.

Ghonot menyusup
>> JJ dan Niko ditangkap cikgu kerana menyeronot keluar pagaq asrama memalam buta.

Gelut bersungguh-sungguh
>> Kiki gelut menyiapkan kertas tesisnya yang hampir siap.

Ghayan mimpi
>> walaupon Ct telah mengumumkan tarikh pernikahannya Niko tetap ghayan nak menikah degan CT

Gagan sebaya / seusia / sama
>> nombot, ebok dan JJ nampak segagan saja sb lahir dlm tahun yang sama.

H

Hebiaq Mulut leser / tak simpan rahsia
>> Ciri-ciri pompuan idaman Dato K ialah pompuan yg mulut hebiaq.

Hantap montel / debab (untuk Baby shj bapak ngan mak baby takleh pakai )
>> Anak Alahai hantap walaupun masa kelahiran nampak cam kecik ja.

Honggiaq Longgar
>> Tayar keta Kubus honggiaq sebab terlanggaq lubang

Honggaq melonggarkan
>> Nombot menolong bapaknya menghonggaq turus pagar kebun.

Hemoi tak berapa nak malu
>> Tok Dan Kassim penah kata pemimpin perlu hemoi untuk mendekati rakyat

Hindik Memampatkan / menekan
>> Mat troop menghindik padi kedalam guni untuk dijual.



J

Juah eksyen / sombong
>> tak ada sorang pon warga BOD KP yang juah


Jemuan samseng / org tak beropa nak baik sgt
>> Janganlah berperangai mcm jemuan kalau nak ada ghamai kawan



Thanks hanis00

28 June 2010

Skodeng some usefull link..

Daddy dia pun boleh terliur tengok body dia..so jangan pelik lar kalau haruan makan anak..tak terhad di luar negara..kat sini pun banyak jadikan?adik rogol kakak..abang rogol adik..rogol adik ipar..rogol mak..rogol lembu..rogol kambing..rogol ayam..rogol baby..kalau pokok getah dibuat lobang..pokok getah dirogol jugak..nak yang bergetah tu ler paling bergetah..


Kat picture tu ader alamat dia..lepak ler bila free..Koleksi komen fb yang LOL..

Another link yang cool..

http://wikimapia.org
Cari umah ko orang pas tuh tanda ler kat map..kedai motor Ah Leow Simpang Tiga ker.. Atau umah Karim senget..atau pun umah Ina leleh ker..(kedah adalah negeri yang suka beri gelaran tambahan kat belakang nama)

http://www.urbandictionary.com
Nih dictionary istilah atau bahasa slang yang digunakan..so berguna kalau nak masuk forum mat saleh..byk digunakan dlm fb,frenstar dan sewaktu denganya..

www.acronymfinder.com
list kependekan yang digunakan..pas nih tak yah lagi tertanya-tanya rip tu per dia.

http://www.web-friend.com
Kependekan yang biasa digunakan semasa im atau chat..

27 June 2010

Skodeng Phobia..Takutnyer...

Phobia berasal dari perkataan Greek bermaksud takut.Beberapa perkara yang aku takut atau phobia adalah darah..tapi yang depan mata jer..dalam tv ok jer..Kacang jer..tapi kalau depan mata mula lar aku rasa mual dan pening..Kecuali ketinggian.. Kalau tengok gambar pegun pun dah ketaq lutut..Kalau aku naik eskalator aku suka pegang kuat pemegang dia..kalau naik lift aku akan terpikir macam mana kalau lift tuh jatuh dari tingkat 20..mesti berkecai badan aku..macam setan kan?

Ablutophobia – tak moh mandi..takut sangat nak mandi..kami panggil kambing..kat kampung aku ader sorang..pagi-pagi aku bangun tak yah pakai jam lonceng..bila dia melalak maksudnya kener bangun dan bersiap bersiap pergi sekolah..

Acrophobia, Altophobia – takut ketinggian..kalau tengok bawah pala dah berpusing-pusing..lutut jadi lemah macam aku nih..dulu aku bukan seorang yang macam nih..aku trauma selepas eksiden..

Agraphobia – takut kena cabul atau rogol. Selalu aku dengar sebab kebiasaan orang yang pernah kener rogol atau cabul akan rasa..tapi bukan aku..aku rela dirogol..merelakan..aku tolong bukak baju pun tak per senang sikit dan cepat..terbuka kepada perempuan sahaja..

Aku terjumpa dalam wiki kot..try pi wiki tengok..aku cuma ingat cikit jek..

Skodeng Media Power

18 askar US terbunuh vs 600 pejuang kebebasan syahid? Selalu didengar angka yang dilaporkan, tentera Iraq yang terbunuh sangat tinggi berbanding tentera dari pihak penjajah.Fishykan?Lagi pun media dikawal oleh mereka..Hm banyak link dan video dah kener remove.Sayangnya aku dah tak der simpan lagi dah video real battle yang dipost oleh pejuang kebebasan yang mereka rakam semasa melancarkan serangan..Nyesal aku tak buat backup hardisk aku sebelum dia rosak.Cuma banyak video yang dirakam oleh pihak barat sahaja. Jadi banyak lar propaganda dia..

25 June 2010

Skodeng aku tingin..

Aku tingin nak bela imau..sedap ckit nak peluk..lagi pun dia boleh jadi bodyguard.Tapi tak best biler dia selalu mengigau gigit lutut.. Pain in d ass kalau kener gigit..cuba google video rimau atau singa tokak(gigit) orang..mesti ada sebab aku selalu tengok. Aku ada banyak video macam tuh..



23 June 2010

Skodeng ku di ketit-ketit kenangan lama.


Aku balik kampung baru nih aku tertanya-tanya mana pergi beberapa serangga dan hidupan lain yang selalu aku jumpa masa kecil..


Foto kredit kepada Lars Grepstad



Kat sawah dulu banyak udang nih..rupa dia aku dah tak ingat..tapi bukan kaler biru..ni contoh jer..badan lut sinar..sekali sauk dapat beratus ekor..




Menatang nih kami panggil sorok..kaki depan dia kuat nak mampus..suka korek terowong dalam tanah..kalau masuk dalam telinga hang pa meraung tak payah pakai speaker..boleh dengar sampai kampung jiran..sakit dia macam kena paku dalam lubang telinga..kaki depan yang besar tu lar yang akan mengorek lubang telinga dengan rakus..aku balik baru nih masih nampak lagi tapi tak banyak..






Nih makanan kegemaran aku suatu masa dulu. Setelah dicabut kepala dan dibuang isi perut masukan garam dan kunyit dicucuk lidi lepas tuh panggang..sedap wohhhhh..goreng pun boleh..versi yang kecil boleh dapat beratus ekor..biasanya digoreng..Yer lar dulu kami susah..nih lar makanan yang kami dapat..kaki dia jadi permainan..bila dipicit akan mengetik-ngetik..




Suatu masa dulu masa kecil, aku suka main dengan benda alah nih bahasa sopannya di gelar penyengat kat kedah kami panggil temingat..jangan tanya kenapa panggil temingat.Agaknya orang yang mula-mula panggil sakit gusi kot..


Serangga nih bagi aku sangat jinak..suka buat sarang dia dalam anggaran ketinggian 2 meter kebawah tak tinggi, dia gayat kot, ada gak suka buat kat celah pokok pandan atau nenas, rawat(kawat duri) dan apa saja pokok renek....jadi ramai lar kener ketit dengan dia..sakit? Rasa macam mana yek aku dah lupa..sebab aku jarang kener ketit.Sekali dia ketit aku satu pokok pandan aku bakar lepas tuh aku kener lak libas dengan ekor pari..serius..aku kerap main dengan benda nih..sarang dia macam kertas exam zaman dulu-dulu cuma kaler dia lebih gelap..





Pepatung..kat kampung aku petang-petang masa dulu banyak berterbangan..aku selalu tangkap acbut kepala..ada jugak aku bagi dia gigit kawan dia..kira laga patung lar..semut pun boleh dibuat laga..tapi sekarang nih ntah mana pergi..tak kan dah pupus kot..






Lintah..banyak dalam sawah kami dulu..menjadi mainan aku..biasanya aku akan biar dia isap darah bagi kenyang dahulu lepas tuh baru taruh garam..bukan nak dipanggang weh..sesusah aku masa tuh belum pernah aku makan lintah bakar..walau pernah berada dalam mulut(termasuk masa berenang dalam parit..)dulu air parit jernih sekarang kalau aku tengok pun geli tekak..Lintah nih bila kena garam dia kan memuntahkan darah yang dihisap pas tuh kojol..aku suka tengok darah yang keluar..sama macam dengan siput babi bila kena garam akan berbuih lar tapak kaki dia siap dengar bunyi buih yang keluar dari liang..aku suka dengar bunyi tuh..maka banyak lar siput babi yang menjadi mangsa..


Satu lagi sedara dia nama pacat selalu jadi mangsa aku jugak..Cuaca masa tu tak dapt digambarkan..sejuk dan nyaman..Hmmm..banyak lagi kenangan aku masa kecil..macam mana aku kener libas dengan ekor pari..macam mana air liur aku meleleh kena kopi akar pinang..macam mana tengok kawan hilang testis sebab buat tarzan..macam mana tapak kaki luka sedalam dua sentimeter..tertusuk kayu..

Tapi aku yakin sangat ramai dikalangan yang sebaya aku selamat menjalani zaman kanak-kanak..kalau mandi dengan budak-budak perempuan yang telanjang bogel..buah dada pun baru nak naik..tak terpikir pun nak rogol.. kami anggap mereka macam rakan lelaki lain..jadi tak hairan lar kalau aku tidur dengan sepupu aku yang berusia 13 tahun sebaya dengan aku.pernah aku tanya nak kawin dengan aku tak..dia cakap nak..lepas tuh siap berjanji lagi sebelum tidur..aku suka tidur dengan dia sebab badan dia panas..bantai peluk semulajadi..bila aku dan dia berusia 24 tahun dia berkahwin..sebagai saudara terdekat aku pergi sehari lebih awal..(Wife aku skang nih berusia 24 tahun..bergetah lagi..besa lar kambing pun tahu nak cari pucuk muda..)masa kami berdua dalam bilik dia ada tanya kenapa tak masuk meminang dia..dia tunggu dari hari kami berjanji lagi..sob sob sob sedih.. sebab dia cun giler...suami dia untung, dah ler putih gebu..masih ori lagi..aku tahu ler dia sepupu aku..dia terima sebab mak bapak dia setuju. Biar pun ada yang cedera retak kepala..kena sengat tebuan, hilang testis dan macam-macam lagi, tapi masih lagi berjaya menjalani kehidupan zaman kanak-kanak dan remaja..compared dengan budak-budak sekarang kami lebih cekal dari mereka.Kami makan apa yang ada, kami main apa yang kami nak, kami pergi mana kami nak pergi tanpa risau kener kidnap atau rogol..

22 June 2010

Skodeng Ambush!!!

Saper cakap elite squad tak mati..Kener strategy jadi laukku cukup masin lar..Dengan bersenjatakan Ak-47 yang karat giler-giler pejuan kebebasan dapat lagi mengunyah-nguyah US soldier yang advance dari segi kelengkapan. Bila kita makan kita kener kunyah 40 kali sebelum telan..Berapa kali US troop kener kunyah..banyak..tapi tak kan mereka nak cakap malu dowhh..President Semak melarang penyiaran mangsa yang terbunuh kerana takut rakyat dia tak approved kempen di Iraq. Jadi laporan jumlah tentera US yang terkorban adalah segelintir sahaja..berbanding tentera Iraq dan orang awam.

Tapi jika dokumentari atau dari US jangan percaya sangat.. ada saja mesej atau perang saraf nak disampaikan.Selalu dipaparkan aksi heroic US troop dah nazak giler tapi siap boleh tembak-tembak lagi..Ingat filem Black Hawk Down?baca sini

What viewers see is "brave and innocent young American boys" getting shot at and killed for "no reason" by "crazy black Islamists" that the Americans are "just trying to help." (Subtext one: America is good, and it is impossible to understand why "they hate us." Subtext two: "Those damned ungrateful foreigners." Subtext three: "Those damned blacks." Subtext four: "Kill Arabs.") full kat sini

Depa tak tunjuk US troop yang terbunuh diheret di jalanan..aku tak upload sebab hardisk rosak. Tapi ada versi History channel kat sini
Try lar cari dalam live leak kot-kot ada.
Dalam youtube dah dipadam


Skodeng Blue on Blue 2

Us A10 vs British troop..the winner is no one kecuali top brass yang akan mengunyah punggung pilot A10..mereka mendakwa tentera mereka tidak missfire terhadap orang awam, kononya kematian orang awam adalah disebabkan pihak tentera musuh sendiri untuk meraih simpati dunia. Well jika boleh missfire sekutu sendiri tak kan lar tak boleh missfire orang awam..Kalau sorang pakcik tua yang sedang membawa cangkul agak-agak akan disalah tafsir membawa stinger tak? Poor that uncle..

Skodeng Blue on Blue 1

Blue on blue code word untuk menyatakan frienly fire..ho ho ho..


Skodeng when other mean failed..

Bila kener ambush pas tuh dah tak der cara lagi call the air strike..

Skodeng dog fight look like






It not a good thing when some pilot fired a missile toward you at 15000 feet..or banking up to 6 G..its suck, really..it also an awsome feeling when you shot down your target..

Posisi 4:11 release da counter measure(flare)!!!Flare are used to fooled heat seeker missile so it wont kiss your butt. Chaft used for fooling radar guided missile..It create a multiple target for missile.If the missile still lock on you then it a good idea to hold ejection handle .Because missile speed twice of your speed.Modern fighter equip with ECM(Electronic counter measures) pod so enemy fighter or SAM had a hard time to lock on you. But there is ECCM (Electronic counter counter measures) to counter ECM effect. Modern fighter equip with radar so pilot will know which type enemy missile used.When radar beep is weak it mean enemy weapon lock still try acquired you..but longer beep and sharp beep they already lock on you they will said 'I got tone' to notified RIO (radar intercept officer) or wingman.We always heard in the movie fighter pilot said Fox 3 or Fox 2.Actually it a code for missile type they used so friendly unit know what missile flying around..It stupid if you used heat seeker missile when friendly unit flying nearby your target.Fox 2 stand for heat seeker and Fox 3 stand for radar guided missile. But i wonder if they have Fox 1 or Fox 4.. i'm too lazy to google around..








But what happen when the enemy start shooting back..Like they said that SAM really like pilot Struck 3 so much..Struck 4 has been hit and no respone..what they can do just go defense to avoid SAM..to think F-16 are equip with ECM (Electronic Counter Measure) still got shot at..Watch Struck 3 G-force reading when he make a turn..pilot trained to sustain up to 9 G typical people without training can sustain up to 5 G..but when expose too long they could lost vision,black out or dead..Struck 3 G-Force is up to 6 G for a moment..Weighless is 0 G and he experience it at position 6.00 minute. The more positive reading 1.0 (+1)felt when the jet climbing up against gravity..his weight will heavier than usual..When he goes downward his G reading are reducing.Accelerate forward in straight line human body can sustain up to 17 G for a brief of moment. G force may vary due body position,movement,acceleration and altitude.




Maximum speed for F-16 is 2410 km/h and SA-2 SAM( Surface to Air Missile) is above 4000 km/h..no wonder Struck 3 sweat a lot..





SA-2 pain in the ass..

Kali nih aku gatal tangan nak tulis post aku dalam english..walau english aku teruk..

Skodeng great pianist.



Wow!!!

Skodeng my peberet..

Aku minat bermain game..sejak sekolah rendah lagi. Sejak kebelakangan nih aku suka main game yang mempunyai graphic yang cun giler..sebab tuh aku sanggup habiskan ribuan ringgit untuk custom made pc aku..aku tak beli pakej pc yang pasang siap di kedai..aku lebih suka buat pilihan hardware yang aku mahu dan pasangkanya.Cara tersebut lebih murah dan pc pun power giler-giler..pc yang aku guna sekarang pun dah genap dua tahun..selama tu juga aku tak pernah upgrade kecuali monitor aku yang aku tukar kerana rosak..masa aku nak buat custom made aku benchmark guna game Crysis dari Crytec sebagai asas kerana game tersebut sangat demand dari segi RAM,CPU dan graphic card..




Game nih yang aku main sekarang.. Call of Duty: Mordern Warfare 2. Best giler..aku minat babak yang kat airport russia yang membunuh orang awam sesuka hati..boleh dengar orang ramai jerit kyahhhhh!!!Boleh tembak orang ramai yang sedang melarikan diri sambil menjerit..Lepas tuh lanyak Spetnaz yang datang..best..





View dari scene nih player nih baik sikit..first aku main scene nih aku terus discharge light machinegun aku..hehehe no warning..kill them all and no mercy (in game only)

Kawan aku pernah cakap pada aku..dia risau aku akan tikam orang semata-mata nak eksperimen tengok orang menjerit kesakitan,meraung meminta tolong dan belas kasihan..Memang aku suka keganasan..(read) dalam movie,game dan video saja. Cuma cara tuh saja yang tak menyalahi undang-undang dan yang penting tiada real kasualti yang sebenar.Aku juga minat FPS lain macam Half Life 2,crysis,battlefiled 2 dan yang sebaya denganya asalkan graphic cun.Cuba try main Neverwinter Night..atau main X3 terran conflict very fancy graphic dia..

Aku sangat memilih dalam menonton movie..aku ikut keutamaan action>lawak>drama..kalu action aku lebih berminat jika watak jahat yang menang..macam filem swordfish..Kalau filem melayu memang aku kureng giler2..baru tengok dua minit dah bosan..filem seram melayu aku selalu salah tafsir sebagai filem komedi..filem aksi melayu aku selalu aku salah tafsir sebagai drama..drama melayu aku selalu salah tafsir anak sedara aku berebut gula-gula..

Mungkin reader akan anggap aku psycopatic..sebab aku suka keganasan,suka tengok orang menderita dan yang sebaya denganya..read:aku cuma suka tengok dalam movie,game atau video sahaja..realiti aku suka something yang chubby,comel,sesuatu yang tenang dan peace!!Jangan lupa aku seorang yang mudah mabuk darah dan gayat..Aku juga takut lintah(kalau dia dalam mulut lar) kalau dia dok kat luar berenang-renang atau lekat kat badan aku gelak jer..aku juga takut labah-labah tapi jenis yang berbisa jek..kalau tak aku buat tak tahu jer..pendek kata aku takut benda yang boleh mengancam aku jek..normal lar kan..

20 June 2010

Skodeng pilot splatttt!!!



Darah dan daging bertaburan..apakah yang terjadi? Adakah pilot terkena vulcan??





Helmet yang berlumuran darah..


Dan inilah penyebabnya..pelanggaran pada kelajuan tinggi ketika pesawat sedang terbang..pilot sempat membuat pendaratan kecemasan tanpa perlu menggunakan ejection seat..pilot masih hidup..tapi malang bgi burung..


17 June 2010

Skodeng naper aku tak update blog

hehehe..malas aku nak update blog.walau dah ada draf..bagi ler aku masa untuk berpoya-poya.20hb nanti baru expired aku punya vacation..ntah lar tiba-tiba aku terasa malas nak masuk bertugas..kepada rakan-rakan seperjuangan..teruskan perjuangan anda..aku backing dari belakang jer..lebih tepat lagi dari rumah jek..gud luck..har har har...





07 June 2010

Skodeng hoye..hoye..hoye..

Yabeda beduuuuuuuuuuuuuuuu.....sok ari terakhir aku bertugas sebelum aku off.Boleh balik kedah..dengar kata sana hujan hari-hari n my peberet is rainy day.cos bila ujan adalah time hibernasi..kejer tido jek..yer lar kalau keluar kener panah kilat lak..kampung aku dah ada kes..kener lak ubi kayu rebus dengan nyiok..kopi secawan..perghhh syurga dunia...

Yer sebagai makluman aku tak update blog sehingga 22hb..kampung aku mana ada tiang telefon apatah lagi berukband..


Tapi meh kita tengok tong drum..besa tengokkan? Bila dalam tong drum tuh diisi simen mesti lar something fishy kan..salah satu cara menghaibkan mangsa bunuh..Bila tengok tong drum teringat rakan aku yang berlari sambil membawak tong drum berisi separuh dengan air..yer lar kener lar biasakan diri melanyakkan diri sendiri sebelum dia kener lanyak..kang nanti nak pikul keter kebal senang..setakat thread keter kebal tak yah guna anti tank..gigit jer bolt dia..dah barai keter kebal...huhuhu hebatkan komando..







02 June 2010

Skodeng tulangku reput

Skodeng don play wif grened.

Jangan tanya mana dia rembat bom tangan..mungkin pipe bomb..sebab kecederaan dia sama jek..tak kan lar mercun bola..







Skodeng perogol kener gangbang ramai-ramai.

Kalau ikut nfo mangsa dipenjara kerana merogol baby yang berusia 4 bulan. Semasa dipenjara kes mangsa merogol baby, rakan banduan bertindak melanyak dia ,potong kapala dan potong anu dia..sadiskan? Kebanyakan banduan dalam dunia nih sangat anti dengan kaki rogol dan mat rempit..mungkin depa ingat jenayah yang low class..Mereka nih biasa menjadi pemuas nafsu bagi banduan lain pulak..fair n square.. Mana-mana banduan yang terlibat dalam kes bunuh terutama bersiri sangat digeruni oleh banduan lain..banduan lain akan menjauhi diri dan kurang provoke dia..