PERINGATAN

PENDAPAT YANG DITULIS ADALAH PENDAPAT PERIBADI PENULIS, TIDAK MEWAKILI MANA-MANA PIHAK.
TERDAPAT ARTIKEL YANG MENGANDUNGI GAMBAR YANG KETERLALUAN, NGERI, SENSITIF DAN BOLEH MENGUGAT EMOSI.





03 September 2011

Skodeng Ha HA Ha


Berukband aku dah ok dah..fuhhhh..rasa dok kat dalam hutan lak tak dapat nak bertenet..aku bukan berfacebook pun..tapi nak baca manga..nak baca blog..nak baca..nak bla bla bla..well walau pun p1 ok dari segi fair usage policy tapi reception band kureng..maklum la baru lagi..pemancar pun tak banyak lagi..well ok la dari guna yang len..kedekut giler..ader ker patut bagi dua giga giler ker hape..

RM 98 for 5 gig quota compared to RM 49 for 5 gig quota..yes aku sangat kedekut..bab duit memang aku berhati-hati..bab kelajuan depend pada pakej jugak..tak semestinya langgan 1.2 mbs dapat 1.2 2 gak.. biasanya dalam 700kbs-1 Mbs..indah kabar dari rupa..

Posa dah lepas..Cuti aya pun udah..meh kita skodeng hakikat yang memang ada depan mata kita..ada di kalangan kita yang bersedih sebab Ramadhan dah berlalu pergi..sebab Ramdhan bulan pembayaran bonus..ada gak sedih sebab sebelum Ramadhan nak pergi kencing pun satu kampung kena temankan dia..masa posa berani giler..maklum la setan semua kener tambat..ada gak sedih sebab masa nak cari side income dah abih..aku kali nih terkena kat bazar ramadhan..nasi kerabu dua bungkus RM 18..giler!!!aku ingat dia salah kira..so aku suh dia kira balik..sekali dia kira kerabu taugeh RM 3 Nasi RM 3 daging RM 3 darab dua bungkus mau tak 18..nasib baik bini aku ader pegnen lak tuh..kalau tak mau aku mengamuk kat situ..18 hinggit mau aku belanja tiga hari 1 family..

Ada gak sedih sebab dah tak der makan free..

TAPI..sedar tak..ada yang epi..dah tak perlu nak sorok-sorok makan disiang hari..dah tak perlu segan silu nak isap rokok depan orang ramai..dah rasa ok nak beli magnum walau pakai lebai..bulan posa orang perati..ironicnya..setahu aku setan jer yang bergembira bila Ramdhan habis..

Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin..Next..MERDEKA..

1 comment: