PERINGATAN

PENDAPAT YANG DITULIS ADALAH PENDAPAT PERIBADI PENULIS, TIDAK MEWAKILI MANA-MANA PIHAK.
TERDAPAT ARTIKEL YANG MENGANDUNGI GAMBAR YANG KETERLALUAN, NGERI, SENSITIF DAN BOLEH MENGUGAT EMOSI.





24 June 2011

Skodeng Lega..




Aku mempunyai seorang saudara..pompuan..cute giler..lemah lembut..naive..aku biasa mandikan dia masa dia masih kecil..itu pon pas aku kener kejar dia dulu..budak2 4 tahun..macam-macam kenah..Semenjak kecil aku tahu dia akan jadi seorang yang cute giler dengan ciri-ciri kekampungan..Aku namakan jer dia S..S panggil aku dengan gelaran Pak Anjang
So lima tahun lepas bila aku berjumpa semula dengan S..memang cute sangat..lemah lembut..sangat-sangat pemalu..dengan aku ler dengan orang lain tak tau ler..bulan april aku terjumpa dengan S di kinik ibu dan anak..sowang-sowang gendong anak..damn she cute..masa tu S ada masalah umah tangga..suami dia bertidak ganas macam-macam dia wat..sampai anak first meninggal dalam kandungan..biasa ditolak ke dalam laut dan dihantar ke hospital oleh orang ramai..biasa kene halau dari rumah..bayangkan dia sebatang kara semasa dia kene halau semasa suami dia bertugas di sabah..bayangkan satu sen pun tak der dia nak makan..aku tak dapat nak berbual panjang dengan S kerana dah nak balik..lagi pon bini aku dah macam cacing kepanasan..tergugat kot..hahaha
Puncanya ibu mertuanya tak suka pada S kerana bukan pilihannya..Ibu mertua menghasut anak lelakinya agar membenci S..malah meggunakan ilmu hitam untuk mempengaruhi anaknya dan mengunakan ilmu hitam untuk menganiaya S
Pada bulan Mei lepas ketika aku melawat ibu dan bapa aku..S datang ke rumah bersama dengan bapanya..dia asyik menjeling aku jer...macam ada sesuatu dia nak cakap..Aku pon jeling dia gak..makin manis lak S..orang macam S akan membuatkan lelaki menjeling berkali-kali..sesaper tengok S memang akan rasa sejuk jer hati..kemudian S dan bapanya pulang.
Dua hari lepas bila aku melawat ibu dan bapa aku baru aku tahu citer sepenuhnya..permohonan fasakh dah selesai..Rupanya pada bulan Mei mereka datang untuk meminta bantuan bapa aku untuk campur tangan..tak nak ler aku citer..hohoho..
So memadai la aku katakan apabila suaminya apabila lafazkan talak hanya dengan mampu menulis jer..bapa aku dah tahu cerita lebih awal..tapi dia enggan campur tangan selagi tidak diminta..Asben S bertuah sebab masih bernyawa lagi..



No comments:

Post a Comment