PERINGATAN

PENDAPAT YANG DITULIS ADALAH PENDAPAT PERIBADI PENULIS, TIDAK MEWAKILI MANA-MANA PIHAK.
TERDAPAT ARTIKEL YANG MENGANDUNGI GAMBAR YANG KETERLALUAN, NGERI, SENSITIF DAN BOLEH MENGUGAT EMOSI.





14 June 2011

Skodeng BODO ke Kita?




Orang Kedah biasa sangat sound tepek..(terus terang) direk tu de poin. So ada yang tak leh terima..masa aku mula-mula posting kat Shah Alam ada rakan sepejabat mengatakan aku kurang ajar..kerek giler..


Tapi pas tuh ok jer..depa pon lama-lama paham orang Kedah..Jangan terkejut kalau terdengar ayat..'woiii!!hang nak mampuih ka? aku tikam kang naya ja.'kadang-kadang tu menunjukan kemesraan bergurau antara kawan-kawan..tapi pandai-pandai ler baca situasi..sebab ayat yang sama ayat sebelum kena tikam..hahaha..


Anyway post kali nih berkenaan perbualan aku dengan sahabat baik aku..tengah dok repair pc dia terkeluar terkeluar pertanyaan siapa yang bodo..Aku pon jawab orang yang bodo adalah orang yang belajar..hahaha tanya orang mengong macam aku.jawapan dia pon mengong gak la..tapi tu realiti..Kalau dia cerdik dia tak yah belajar..


Even yang masuk U pon dia nak belajar jadi cerdik..Sijil Dip Phd or wat eber bila dia dapat itu pengiktirafan bahawa dia berpengetahuan dalam bidang dia..berilmu la tu..tapi zaman sekarang niat nak dapat kertas sekeping tu semata-mata nak kerja..Ada Phd Kedoktoran tapi bila guna komputer failed..Kan komputer lingkup dah..aku gak kener repair..kuang kuang kuang..cuba aku lak jadi doktor..mau muka jadi tibi hitam putih tengok darah..pa per pon mutual understanding penting.. hang tolong aku..aku tolong hang..kita tak leh nak expertise dalam semua bidang..


Ayat bodo tu kasaq sangat..patut kata kita masih belum bijak pandai..


No comments:

Post a Comment