PERINGATAN

PENDAPAT YANG DITULIS ADALAH PENDAPAT PERIBADI PENULIS, TIDAK MEWAKILI MANA-MANA PIHAK.
TERDAPAT ARTIKEL YANG MENGANDUNGI GAMBAR YANG KETERLALUAN, NGERI, SENSITIF DAN BOLEH MENGUGAT EMOSI.





29 April 2011

Skodeng Flashback






Woah kenangan lama nih..lagu yang menjadi kegemaran aku masa tuh..kerap kena penaboh dengan kak aku sebab dengar pakai pita kaset dia..masa tuh kami orang susah..nak dapat satu tape audio nih kena ikat perut..bukan aku ler kakak aku der..hahaha aku cuma tumpang dengar jer..tapi kena bayar sewa..

Penampor sedas dua..perit..so dengar curi-curi jer..aku rindu zaman kanak-kanak..hang pa pon sama jugak kan..tak yah pikir pasal kejer..tak yah pikir pasal idup..rejer main jer..budak-budak pompuan main masak-masak..budak-budak laki main caplom..dulu mana ada paint ball..weh kalau kener caplom pon berbirat badan tau..

Oh yer dulu masa kecil2 suka buat pistol..boleh tembak betol tau..peluru dia ball bearing gun powder dia belerang mancis yang dikikis menjadi serbuk..ala ala Senapang Enfield ..asap berkelun(berkepul2) tapi belum ada yang mati..sebab kecik2 kami tau jugak safety..cuma budak sekarang nih tak takut mati..dulu kalau buat salah naya jer kener tambat kat pokok mempelam yang ada kerenga kemudian dicampakan sarang kerenga kat kaki..perghhh seksa..nasib bek anu tak terencat..hahaha..

Rotan tak main ler..bapak aku pakai ekor pari..dengan buluh lemang..kadang-kadang batang paip..pedang pun ada tapi aku belum pernah libas lagi ler..alhamdulillah..waras lagi bapak aku..tapi aku dengar citer pernah digunakan untuk melibas tentera jepun yang nakal melampau-lampau..hahaha damn..i miss ol time..sesaper yang leh cipta mesin masa gitau kat aku..aku nak pinjam sat..balik zaman kecik2 nak tackle awek kampong hahaha..damn..mandi bogel...wuhoooo...skang mandi bogel alamat balik memang boncit ler..dulu tak reti apa tu anu pompuan..baik..naive..hahaha..




No comments:

Post a Comment