PERINGATAN

PENDAPAT YANG DITULIS ADALAH PENDAPAT PERIBADI PENULIS, TIDAK MEWAKILI MANA-MANA PIHAK.
TERDAPAT ARTIKEL YANG MENGANDUNGI GAMBAR YANG KETERLALUAN, NGERI, SENSITIF DAN BOLEH MENGUGAT EMOSI.





03 April 2011

Skodeng Ari Kedua

Masuk hari nih dah hari kedua aku mula bertugas di Uitm Merbok..persekitaran kampung..jalan pun sekali sekala jer ada kenderaan..cuma akan sibuk sikit semasa awal pagi tengah hari dan petang semasa waktu sekolah atau pergi atau balik kerja..best giler..dengar bunyi ayam..bunyi burung..perghh..bahagia tul..

Kiri kanan pohon kayu..bukan sepokok..tapi bersepah-sepah..suasana sawah sedang dibajak..di mana-mana orang berbual dalam loghat kedah..memang benar kata orang tempat jatuh lagi dikenang..

Argh..boss-boss pon best..

Percaya tak kalau aku katakan ikan kembung 2 kilo harga dia singgit? Tapi tuh lar reality..tapi tak semua yang murah ada jugak yang ikut harga pasaran seperti ayam dan daging..atau barangan runcit..jika harga barangan hasil semulajadi memang cheap giler..

Semasa aku bekfas pagi tadi dengan nasi..ikan kembong goreng sambal belacan dan kopi ais harganya baru RM 2.30..kenyang dan murah..kuih antara 5 biji singit atau 4 biji singit..ada tempat yang sebiji seposen..

Laksa dan bihun sup antara RM 1.50-2.50 depend kawasan jugak..

Sekarang aku mengenangkan masa hadapan aku di sini..

2 comments:

  1. Salam bro!
    Hang pi tak pelok aku dlu na.. hang pi cam tu ja.. sedey aku.. =(
    Kang aku trun Kedah, aku pi umah hang, jimat! tak yah book hotel.. huhuhU~

    Selamat bekerja di tempat baru! jgn lupa hapdet selalu k..

    ReplyDelete
  2. Shahrul: Sowey bro..aku ari tu bz.Bayangkan bas kul 8:30 balik kejer pon dah kul 8 mmg kelam kabut..

    ReplyDelete