PERINGATAN

PENDAPAT YANG DITULIS ADALAH PENDAPAT PERIBADI PENULIS, TIDAK MEWAKILI MANA-MANA PIHAK.
TERDAPAT ARTIKEL YANG MENGANDUNGI GAMBAR YANG KETERLALUAN, NGERI, SENSITIF DAN BOLEH MENGUGAT EMOSI.





13 February 2011

Skodeng Ragut

Meh kita skodeng ragut..mereka jenis yang terdesak untuk mendapatkan wang untuk dadah,judi,bayar hutang atau ada sebab lain la kot..Ada kala mangsa yang cuai sehingga secara tak sedar mempelawa peragut meragut..
Membawa beg tangan memang bergaya abis..tetapi risiko nak kena tinggi..Mana yang lebih selamat beg tangan atau dompet yang boleh dimasukan dalam saku..kecuali kalau rompakan lar..dalam spender pun dia sapu..
Memakai barang kemas seperti rantai leher yang berkilat-kilat..sebatu pun dah boleh nampak..macam kakak aku kena..peragut tendang jatuh motor lanyak cukup-cukup dan larikan rantai emas..last dapat jugak..kener la dalam 8 tahun.. Dalam kes kakak aku dia bertudung..tetapi peragut orang kampung sebelah..memang dah lama aim..





Baru-baru ini semasa aku balik kampung aku perasan pintu belakang rumah aku ada kesan kopak..tetapi penyamun tu gagal masuk sebab selain kunci solex aku ada juga pakai 2 selak atas dan bawah..kunci tombol memang dah kopak..tetapi dia gagal buka sebab masih ada selak di dalam..Tahun lepas pun penyamun dah masuk..dia rembat hs,duit dan kunci rumah..so aku rasa orang yang sama..di kawasan taman perumahan tu memang kes jenayah yang tinggi..

No comments:

Post a Comment