PERINGATAN

PENDAPAT YANG DITULIS ADALAH PENDAPAT PERIBADI PENULIS, TIDAK MEWAKILI MANA-MANA PIHAK.
TERDAPAT ARTIKEL YANG MENGANDUNGI GAMBAR YANG KETERLALUAN, NGERI, SENSITIF DAN BOLEH MENGUGAT EMOSI.





21 November 2010

Skodeng Kenapa Anda Berkahwin Part 1

Ada empat perkara yang menjadi panduan dalam memilih pasangan hidup..



Kerana agamanya.. Kalau yang beragama Islam akan memilih yang seagamanya..begitu juga anutan lain..Pegangan agama yang kukuh boleh menjamin kebahagian..tak akan jadi suami dera isteri..isteri main kayu balak..isteri bla bla bla..suami bla bla bla..



Kerana rupa parasnya..sudah semestinya pompuan nak cari yang macho..maskulin..ensem..lelaki nak cari yang cun..body macam body kereta lincin berkilat..mcm2 lar kriteria..by the way aku pun tak tau sapa kat atas..aku google jer..



Kerana keturunan..mesti dari keturunan yang baik-baik..bukan pilih keturunan nam jahanam..




Kerana hartanya..bukan mata duitan..tapi menjamin agar tak makan tanah..hidup sederhana pun tak per..jangan tamak dah lar..sume nak rembat..

Okeh pembaca yang budiman..adakah ini terdapat pada pasangan masing-masing?Adakah anda berkahwin atas dasar i lap u u lap me..pilihan family?..terpaksa..terdesak..atau ada situasi lap orang lain tapi berkahwin dengan orang lain?
Pernah terbayang tak berapa lama perkahwinan akan bertahan? Jika yakin akan bertahan..hubungan suami isteri macam mana pulak..adakah makin tawar atau masih romantis..
Jawapan dia apa pun persoalan dia..ada pada diri masing-masing..sebelum tidur tanya hati sendiri..sebab aku percaya ramai pasangan akan ambil mudah peroalan yang remeh nih..sebab kita banyak pegang prinsip..tak per dah kahwin..
Semoga berkekalan dan semakin romantis hendaknya bagi pasangan yang berkahwin..

No comments:

Post a Comment