PERINGATAN

PENDAPAT YANG DITULIS ADALAH PENDAPAT PERIBADI PENULIS, TIDAK MEWAKILI MANA-MANA PIHAK.
TERDAPAT ARTIKEL YANG MENGANDUNGI GAMBAR YANG KETERLALUAN, NGERI, SENSITIF DAN BOLEH MENGUGAT EMOSI.





10 October 2010

Skodeng A Simple Love Story

Kalau pembaca perasan kat atas sebelah kanan blog nih ada pic gambar couple burung..saja aku letak kat situ sebagai peringatan pada aku sendiri..tapi hari ini mai kita skodeng cerita di sebalik gambar tu..





Cerita dia bermula apabila sepasang burung terbang rendah..Tetapi malang bagi burung betina apabila ia dilanggar kereta yang bergerak..dengan mengalami kecederaan parah ia gagal terbang..





Pasanganya tidak dapat melakukan apa-apa melainkan tunggu disampingnya dengan harapan ia dapat pulih dari kecederaan dan terbang bersamanya semula..




Pasanganya mencari makanan dan menyuap makanan berdasarkan naluri..mungkin baginya setelah makan pasanganya akan kuat dan dapat terbang semula..




Pasangan jantan keluar lagi mencari makanan..setelah pulang si betina diam seribu bahasa tidak berganjak..




Si Jantan melakukan apa yang terdaya bagi kudrat seekor burung untuk kejutkan pasanganya..




Si Jantan berterusan memanggil pasanganya..mungkin pasanganya akan menyahut balik..




Sekarang mungkin dengan naluri dia tahu pasanganya tak akan terbang denganya lagi..



Pic nih masuk paper..tapi aku tak ingat paper negara mana..Haiwan ada otak tetapi tidak dapat berfikir..cuba tangkap seekor berudu..bela di dalam balang sehingga menjadi katak..tengok sama ada dia akan berjalan atau melompat? Segala benda hidup telah ditetapkan kehidupan dia..manusia telah dianugerahkan Allah akal..hati..nafsu..dan perasaan..di mana terletaknya 4 perkara terbabit?Di otak?Di dalam hati (read:yang sebelah kanan badan bukan sebelah kiri..yang kiri jantung..hahaha) Atau di kepala lutut (read:sesetengah orang otak dia macam dislocated kat pala lutut.. sekali lagi hahaha)


Sayangilah pasangan anda selagi dia masih ada..gunakan hati untuk melihat..akal untuk menilai dan all da best..especially for Mas aka Manja yang akan bertunang bulan doblas nih berkahwin bulan Januari..



Jangan tanya aku apa yang dia tengok..aku pun cilok gambar profile dia..post nih aku tribute untuk dia and couple yang legit.. Aku memang harap sangat segalanya berjalan lancar dan dia selamat diijabkabul..my future depend on her wedding..
Pendek kata cepat dia kawin cepat lar aku posting kat kedah balik..

No comments:

Post a Comment