PERINGATAN

PENDAPAT YANG DITULIS ADALAH PENDAPAT PERIBADI PENULIS, TIDAK MEWAKILI MANA-MANA PIHAK.
TERDAPAT ARTIKEL YANG MENGANDUNGI GAMBAR YANG KETERLALUAN, NGERI, SENSITIF DAN BOLEH MENGUGAT EMOSI.





24 September 2010

Skodeng Aku yang Malang dan Aku yang Bertuah..

Ari nih aku sangat-sangat bernasib malang..kelmarin aku pergi ATM cucuk duit. Aku kuarkan rm350 untuk bayar bil..sebab dah lewat aku tangguhkan ari nih..bila aku nak bekfas ari nih aku nak bayar.. dua keping rm 50 aku hilang value bila terdapat hilang sebahagian hujung wang..lebih kurang 1cm..Susunan duit yang rosak pulak berturutan. Dan aku perasan jugak duit aku tak cukup rm50. Samada ATM tak keluarkan dengan mencukupi aku tak tahu lar.. Aku tak kira duit semasa keluarkan duit..Danger!! Nanti ada lak mamat yang tergoda..pas tuh kena samun..

Aku pergi koperasi yang menjual barangan runcit..aku tanya cashier dia boleh tak aku tukarkan duit aku yang rosak..dia kata boleh..tapi kemudian aku cakap pada dia wang nih tak sah..nanti collection dia short..dia kena bayar ganti rugi..sajer aku nak test..so aku pergi bank CIMB untuk tukarkan..malangnya pegawai bank CIMB enggan menukarkan dengan wang yang sah walaupun aku nyatakan dari ATM mesin CIMB dengan alasan syarikat yang mengisi wang ke dalam ATM mesin yang bertanggung jawab. Pegawai Bank (bukan kerani bank) yang bekerja di Bank tak tahu garis panduan bank negara yang menyatakan mana-mana wang yang rosak boleh ditukar kat mana-mana cawangan bank negara atau BANK PERDAGANGAN..baca di sini. Nampak sangat depa nak lepas tangan..yer lar depa ada kuasa ada kemampuan untuk menyusahkan pelanggan.. File dalam format PDF. RM 100 tuh.. bukan RM 1..mesti lar aku ralat..

Tapi aku dah refund balik duit tuh kat CIMB..bukan melalui kaunter tapi melalui deposit mesin..deposit mesin pun bengap jugak..Lima enam kali jugak lar aku cuba alihkan posisi..Last2 dia telan jugak..hahaha deposit mesin yang lapar duit...

Adakah tindakan aku salah kerana mengdepositkan wang yang tidak sah? Well kalau ikut garis panduan bank negara..mana-mana bank perdagangan patut menerima dan menukarkan wang yang tidak sah diedarkan (read: kecuali wang palsu)..Disebabkan pegawai bank yang ego dan bengap maka aku guna mesin deposit yang baik hati..barvo!!

No comments:

Post a Comment