PERINGATAN

PENDAPAT YANG DITULIS ADALAH PENDAPAT PERIBADI PENULIS, TIDAK MEWAKILI MANA-MANA PIHAK.
TERDAPAT ARTIKEL YANG MENGANDUNGI GAMBAR YANG KETERLALUAN, NGERI, SENSITIF DAN BOLEH MENGUGAT EMOSI.





01 August 2010

Skodeng Same Story..

Rogol.Selalu kita baca di sok kabor, berita di media masa atau citer rakan-rakan di kedai kopi.Perogol mempunyai multi profile tidak terhad kepada umur,pekerjaan, status (hubungan dengan mangsa),situasi dan banyak lagi yang tak dapat aku senaraikan.

Mangsa juga mempunyai multi profil tidak terhad kepada umur,status(hubungan dengan perogol)dan bangsa.

Perlukah jadi begini?



Perogol.

Bab UMUR nih buat aku terpinga-pinga sekejap..seawal kanak-kanak lelaki berumur 7 tahun sudah pandai buat hubungan seks..pengaruh dari gambar lucah dan ibu bapa yang membuat hubungan seks dihadapan anak sejak dari kecil.Penyebaran gambar lucah walaupun di sekolah rendah banyak berlaku..malah sudah jadi lumrah..Lelaki yang berusia 70 tahun..lutut pun dah patut oberhaul,dah ada cucu berdozen-dozen pun masih mampu merogol..Atuk-atuk nih biasa mensasarkan cucu mereka yang berusia 7-20 tahun kerana golongan nih masih mentah mudah sangat nak masuk jarum..sentuh cikit jer terkedik-kedik kaki..besa lar daun muda senang lentok..

PEKERJAAN bukan menjamin keperibadian seseorang itu..Ustaz pun pernah diberitakan merogol murid atau pelajar yang mengaji al-quran dengan dia.Polis pun ada jugak terlibat..kes guru dan murid.Pemandu teksi yang baru-baru ini. Perogol boleh dari pelbagai pekerjaan..Pendek kata selagi lelaki itu ada batang walau pun lembik macam batang keladi kecenderungan untuk jadi perogol tetap ada..
HUBUNGAN dengan mangsa boleh dari pelbagai peringkat..dari orang yang tidak di kenali, baru berkenalan atau sangat di kenali rapat oleh mangsa.Ada perogol yang ambil kesempatan dari kecuaian mangsa atau perogol memilih secara rambang mangsa rogolnya.Biasanya perogol dan mangsa tidak ada hubungan yang jelas atau tidak dikenali.Keadaan adalah universal..dalam rumah semasa kes pecah rumah,semasa berhenti di tepi jalan semasa memandu dan lain lain lagi.
Ada perogol di kalangan mangsa baru nak mengenali pesalah biasanya melibatkan hubungan couple..Dan lelaki terbabit sudah biasa meratah tubuh wanita(playboy) jika mangsa enggan serender maka dia akan memaksa sehingga kenalan barunya serender.Mereka tidak memikirkan mangsa masih dara atau tidak..janji sedap...slrpppp...
Perogol jugak boleh jadi orang yang sangat dikenali oleh mangsa.Datuk,Bapa,adik lelaki,abang lelaki,abang ipar,sepupu dan seterusnya.Sebagai ingatan aku akan beri urutan kecenderungan perogol dari kalangan ahli keluarga. Bapa kandung/bapa saudara>abang lelaki/abang ipar>adik lelaki/sepupu.Urutan risiko adalah berdasarkan peluang masa yang dihabiskan bersama dengan mangsa dan authority yang dipegang oleh perogol (kuasa perintah atau arahan boleh mengujudkan peluang bagi perogol)dan hubungan rapat yang boleh melekakan tanpa ada syak wasangka dari mangsa. Perogol juga boleh dari teman lelaki sendiri.Jadi tak salah kalau berwaspada.Jangan mempercayai kata-kata lelaki bahawa dia akan bertanggung jawab..lelaki cuma nak sedap sahaja..nanti bila dapat lubang lebih sedap tinggal la mangsa terkontang-kanting sendiri.Lelaki sangat otai dlm memujuk..trust me..i know..hehehe..ugutan yang selalu dia guna tak sayang dia lar..tak buktikan cinta mangsa kat dia la..kalau tak bagi lubang nak cari lain lar..ada jugak yang pandai masuk jarum...usap tangan...pas tuh bila dah masuk..usap lengan..masuk gak..usap dada...pas pompouan tergedik-gedik dah..serender jer lar...never serender!!jangan sesekali ujudkan peluang.
SITUASI boleh jadi pelbagai..dari pakaian yang ketat sampai nampak bukit Golan (kat Palastine tuh kan jadi rebutan)..sedar tak sedar pakaian yang ketat sehingga menampakan bukit kecik ker atau bukit besar ker atau menampakan benda alah di celah kangkang sampai orang lelaki tahu tembam atau tak tinggi ker rendah..atau sampai nampak bentuk seluar dalam..semua itu sebagai stimulant bagi lelaki..jangan kata alah tak der paper la..ingat!! bukan sehari dua kita hidup..bukan seoarang dua pompoan berselisih lelaki..setiap hari anda terdedah kepada risiko perogol..sebab setiap lelaki ada kemahuan.Yang membataskan dirinya cuma iman takutkan dosa dan rasa rendah dirinya, dia lahir dari perempuan jugak..wife dia pun pompuan jugak..adik dia pun pompuan jugak..
Sebenarnya banyak lagi..tapi tak dapat nak taip semua..antara cara nak elakan rogol adalah memakai pakaian yang menutup aurat..pakai pakaian longgar..jika pakai baju kurung pastikan tudung menutup labuh bahagian dada agar mata dia terkebil-kebil bila dia cuba nak lihat..Cari lar peper spray simpan dalam poket atau kocek..jangan simpan dalam beg tangan..susah nak amik..ko orang dah kener rogol baru amik tak guna dah..masa nak spray jangan tergesa-gesa..nanti sempat dia rampas..tunggu kesempatan pas tu spray lar kaw-kaw..slow and steady..ada stun gun..tapi salah langkah dia guna benda alah tuh kat pompuan lak..berbuih mulut pompuan pun dia ada selera rogol gak..
Trend sekarang perogol suka sangat menghapuskan saksi yakni mangsa sendiri...atau kadang-kadang pompuan kuat melawan dia hentak sampai mati dah mati baru rogol, yer lar perogol pun tak nak asa rugi..Ambil lar langkah pencegahan..bawak orang yang dipercayai terutama lelaki..jangan berjalan ditempat yang sunyi..sebab rogol beramai-ramai nih bahaya silap-silap sekali dengan bodyguard kener liwat berhati-hati kepada kes langgar kereta dari belakang..kalau nak nego pasal pampasan nego dalam kereta saja..buka tingkap cikit jer untuk hulur duit dan sora serak-serak basah didengar..JANGAN UJUDKAN PELUANG!!
Awasi anak-anak anda terutama kanak-kanak perempuan walaupun dia baru enam bulan..ada juga perogol yang berselera..perogol sangat-sangat suka budak sekolah..kononya lubang sempit,fresh,bergetah..dan cepat di umpan sedap melantak..hahaha...pipir-pikir lar...

No comments:

Post a Comment