PERINGATAN

PENDAPAT YANG DITULIS ADALAH PENDAPAT PERIBADI PENULIS, TIDAK MEWAKILI MANA-MANA PIHAK.
TERDAPAT ARTIKEL YANG MENGANDUNGI GAMBAR YANG KETERLALUAN, NGERI, SENSITIF DAN BOLEH MENGUGAT EMOSI.





24 July 2010

Skodeng Your Choice

Aku boring sangat malam nih..so aku layan ler video yang aku donlod.Salah satu dia iklan keselamatan jalan raya dari thailand..Kretif dowh..sedar tak sedar kita ada pilihan dalam apa yang kita buat..dalam iklan nih dia tekankan pilihan yang kita boleh buat..memang jelas sangat mesej pilihan yang ada..YOUR CHOICE!!

Wife aku selalu kata aku membebel kat dia..Selalu sangat dia tak buckle seat belt..Bila aku naik keter sengaja aku tarik-tarik selt belt berulang kali nak bagi klu..dia tak perasan gak..last sekali aku ucapkan ayat power aku..jampi serapah lar apa lagi..

Bacaan dia mudah sajer..Hai mambang selt belt..mambang purse bawah seat..mambang minyak..mambang lock pintu..mambang kunci rumah..mambang paip air..mambang tutup suis dalam rumah..

Skang nih dah ok dah bila aku ajar dia jampi tuh..Purse wajib sama sekali letak bawah seat driver atau seat penumpang..agar tak mengoda peragut..Lock keter penting jika berhenti kat simpang..yang lain pun kener tengok jugak..mana nak tau paip air tak tutup ker..suis iron tak tutup ker..Jangan sekali-kali menayang beg tangan dalam raga motor walaupun dalam tuh cuma ada 30 posen..sebab kalu aku jadi peragut dispose or disable mangsa menjadi pilihan aku..better them than me..semua orang ada peluang nak jadik penjenayah..tapi dalam masa yang sama semua orang ada peluang pilih jalan yang baik atau jalan yang salah..bagi aku..biar lar aku kejer yang halal..matlamat aku adalah hidup dengan tenang dan mati dalam keadaan baik..peragut tak tahu pun jumlah wang dalam beg tangan..depa cuma gamble jek..cara yang baik adalah letakan beg tangan di bawah jaket atau baju hujan di dalam raga motor agar tak kelihatan di mata kasar..Kalau kener ragut salah mangsa sendiri kerana megujudkan peluang bagi peragut..dah tayang sangat beg tangan dalam raga motor..depa cuma amik kesempatan jek..lepas tuh pakat-pakat salahkan peragut sebab jahat sangat..KECUAIAN MEMBAWA PADAH!!

Lagi pun sekarang seawal 12 tahun budak-budak dah jadi penjenayah..meskipun curik motor..Mungkin kos sara hidup dan kehendak nak miliki gadget seperti hanpon,ps 3, ps 2 dan macam-macam lagi..

No comments:

Post a Comment