PERINGATAN

PENDAPAT YANG DITULIS ADALAH PENDAPAT PERIBADI PENULIS, TIDAK MEWAKILI MANA-MANA PIHAK.
TERDAPAT ARTIKEL YANG MENGANDUNGI GAMBAR YANG KETERLALUAN, NGERI, SENSITIF DAN BOLEH MENGUGAT EMOSI.





27 June 2010

Skodeng Phobia..Takutnyer...

Phobia berasal dari perkataan Greek bermaksud takut.Beberapa perkara yang aku takut atau phobia adalah darah..tapi yang depan mata jer..dalam tv ok jer..Kacang jer..tapi kalau depan mata mula lar aku rasa mual dan pening..Kecuali ketinggian.. Kalau tengok gambar pegun pun dah ketaq lutut..Kalau aku naik eskalator aku suka pegang kuat pemegang dia..kalau naik lift aku akan terpikir macam mana kalau lift tuh jatuh dari tingkat 20..mesti berkecai badan aku..macam setan kan?

Ablutophobia – tak moh mandi..takut sangat nak mandi..kami panggil kambing..kat kampung aku ader sorang..pagi-pagi aku bangun tak yah pakai jam lonceng..bila dia melalak maksudnya kener bangun dan bersiap bersiap pergi sekolah..

Acrophobia, Altophobia – takut ketinggian..kalau tengok bawah pala dah berpusing-pusing..lutut jadi lemah macam aku nih..dulu aku bukan seorang yang macam nih..aku trauma selepas eksiden..

Agraphobia – takut kena cabul atau rogol. Selalu aku dengar sebab kebiasaan orang yang pernah kener rogol atau cabul akan rasa..tapi bukan aku..aku rela dirogol..merelakan..aku tolong bukak baju pun tak per senang sikit dan cepat..terbuka kepada perempuan sahaja..

Aku terjumpa dalam wiki kot..try pi wiki tengok..aku cuma ingat cikit jek..

No comments:

Post a Comment