PERINGATAN

PENDAPAT YANG DITULIS ADALAH PENDAPAT PERIBADI PENULIS, TIDAK MEWAKILI MANA-MANA PIHAK.
TERDAPAT ARTIKEL YANG MENGANDUNGI GAMBAR YANG KETERLALUAN, NGERI, SENSITIF DAN BOLEH MENGUGAT EMOSI.





31 May 2010

Skodeng WAU

Kedah kalau musim angin timoq memang best giler..dengan angin kuat..nyamuk pun kurang..yer lar musim kemarau air pun kurang..tak kan nyamuk nak bertelur atas pokok..malam-malam angin bertiup laju..perghhh..ada bau sawah yang kering..suasana yang sejuk..masa tuh akan nampak lar wau atau layang-layang di langit..

Maka banyak lar wau yang tersadai kat line elektrik..maka tali wau selalu melintang jalan..biasa tali wau menggunakan tali yang berwarna hijau tu..memang kuat giler..kalau tak berhati-hati semasa main wau memang dia akan potong tapak tangan macam pisau..

Bayangkan orang yang nek moto waktu senja nak pi surau terlanggar tali yang melintang jalan..memang kener kelar leher..aku pernah kener tak der pape lar..bawak slow jek..tapi kenalan sekampung aku terbunuh sebab terlanggar talian elektrik yang merentangi jalan..
Mengalami kecederaan parah di leher dan meninggal di tempat kejadian..











No comments:

Post a Comment