PERINGATAN

PENDAPAT YANG DITULIS ADALAH PENDAPAT PERIBADI PENULIS, TIDAK MEWAKILI MANA-MANA PIHAK.
TERDAPAT ARTIKEL YANG MENGANDUNGI GAMBAR YANG KETERLALUAN, NGERI, SENSITIF DAN BOLEH MENGUGAT EMOSI.





30 April 2010

Wait da menet 2

Teka teki kenapa hardisk aku rosak terjawab sudah. Kelmarin cpu komputer aku terbakar. Kelam kabut aku cari pemadam api. Bila dah jumpa sempat gak aku berfikir kalau aku padam guna powder nih abis lar tilam aku..penat lak nak vacum..tak sampai satu saat aku tutup suis utama. Terus api terpadam. Sata cabel tuh asal aku connect pada hardisk 750 giga aku. Disebabkan hardisk aku rosak aku biarkan ja.Aku tanggalkan hardisk untuk claim warranty.

PC aku custom made. Disebabkan aku demand perfomance jadi aku beli hardware berasingan. Aku pakai phenom 9850 Quad Core. Nvidia 9600 GT 512MB dual pci-e, DDR 2 800 4 giga (asal aku pakai 8 gigabait ram.)Hard disk aku pakai primary SATA 320 giga secondary 750 giga.

Aku tak nak beli yang pasang siap sebab tak boleh penuhi dengan apa yang aku nak. Tuh yang aku buat custom made. Tapi problemnya terbakar la pulak. Semalam aku ada check kalau leak kat mana-mana..tak der la pulak. Tak kan aku nak kena pakai master cooler yang besaq nak mampuih..tapi tempetured dia aku tau dlam limit 60 darjah sebab aku selalu monitored.

Aku dah ambil langkah berjaga-jaga bila aku beli buat custom made termasuk avr,master cooler,alat pemadam api cuma insuran ja aku tak amik. Buat sementara aku tak dapat nak post apa-apa sebab pc aku direhatkan sementara waktu..

Tapi kalau korang ada masa lepak ar kat www.bestgore.com best wooo

No comments:

Post a Comment