PERINGATAN

PENDAPAT YANG DITULIS ADALAH PENDAPAT PERIBADI PENULIS, TIDAK MEWAKILI MANA-MANA PIHAK.
TERDAPAT ARTIKEL YANG MENGANDUNGI GAMBAR YANG KETERLALUAN, NGERI, SENSITIF DAN BOLEH MENGUGAT EMOSI.





02 March 2010

Skodeng kita semua pernah menangis..



Gila ahh.. Mesti dia asa merpati alien serang dia. Merpati adalah sejenis burung yang mudah jinak. Mesti terkencing-kencing budak nih. Nih cuma contoh..setiap orang masa kecil lain jenis binatang yang dia takut. Terutama perempuan. Aku membesar di kampung aku suka bermain dengan binatang dan serangga. Lebih-lebih lagi penyengat dan tebuan. Kalau aku jumpa sarang dia aku suka belek dan bermain dengan mereka. Kalau secara perlahan kita pegang sarang dia tanpa menimbulkan ancaman tak akan kena sengat. Lipan? Selalu kena kerat 14 untuk umpan pancing.


Ini biasa terjadi kat budak-budak perempuan. Anak-anak sedara aku selalu takut bila tengok aku masa kecil. Sekarang bila dah jadi anak dara dah nak ambil SPM pun nampak aku pun menikus lagi. Bini kawan aku mula-mula jumpa aku pun kecut tengok aku.Sebelum dia masuk umah aku dia intai dulu tengok line clear ker tak. Tapi bila dia tengok aku ada kat ruang tamu terus tak jadi masuk.Kenalan aku selalu gelar aku Syait. Tambah jer imbuhan 'an' kat ujung tuh dapat lar nama penuh.

Ini masa kecil-kecil amai yang buat tak kira apa bentuk pakaian mesti disalah pakaikan tanpa sengaja. yer la masing-masing masih bengap lagi.Termasuk aku la baju aku pakai kat kepala buat topeng, kain batik buat selendang lar buat superman lar.



Nih pernah terjadi kat aku masa lawatan klinik pergigian kat sekolah rendah dulu. Sampaikan bersembunyi dalam toilet. Masa tingkatan tiga aku ponteng sekolah semata-mata nak lari dari suntikan.Cabut gigi? Pernah masa kat klinik semasa hendak keluarkan besi yang terbenam dalam jari, aku nyaris nak tendang doktor bila dia nak jahit luka. Last sekali dia tak berani jahit cuma balut ja. Balik tuh berdarah balik. Jadi aku ambil daun kapal terbang la untuk hentikan darah.Umur 31 tahun baru lar aku berani cabut gigi.. Tahun lepas..



Abis.. ilang lar kecomelan dia. Mungkin ada yang mas kecil tak suka gunting rambut..puas kena pujuk dengan jajan. Sambil gunting rambut sambil pegang jajan baru senyap..



No comments:

Post a Comment