PERINGATAN

PENDAPAT YANG DITULIS ADALAH PENDAPAT PERIBADI PENULIS, TIDAK MEWAKILI MANA-MANA PIHAK.
TERDAPAT ARTIKEL YANG MENGANDUNGI GAMBAR YANG KETERLALUAN, NGERI, SENSITIF DAN BOLEH MENGUGAT EMOSI.





23 February 2010

Skodeng balak besi


Aku bila tengok gambar nih, terpinga-pinga sekejap. Lepas tuh baru aku teringat filem final destination yang eksiden kat Highway tu. Rantai kayu balak putus pas tu batang balak tu hantam polis yang tengah drive tu. Mungkin keadaan di atas macam tu lar.
Beza dia, nih paip besi bila kena bunyi ktanggggggg...nginggggggggg...bila aku berselisih dengan trailer yang membawa kayu balak aku secara spontan aku akan tengok rantai kayu balak dan membayangkan apa akan jadi kalau terputus dan bergolek-golek manja ke arah aku.
Apa tindakan aku? Tiada..kebanyakan orang akan freeze..panik..tapi kaki dan tangan akan memberi reaksi awal..lari la tunggu apa lagi..lepas tuh mulut turut memberi reaksi..dammed you kayu balak go away syuhhhh.. *sigh* mimpi la..
Aku pernah dengar cerita mangsa kemalangan maut yang terselamat. Dia cuma sempat mendengar Allahu Akbar dan bunyi brek..
Aku akan posting satu iklan kemalangan akibat sms..Penumpang sebelah driver patah leher akibat pergerakan kepala tanpa kawalan..tak ngeri..tak dramatik..tapi boleh la sebagai ingatan..

No comments:

Post a Comment