PERINGATAN

PENDAPAT YANG DITULIS ADALAH PENDAPAT PERIBADI PENULIS, TIDAK MEWAKILI MANA-MANA PIHAK.
TERDAPAT ARTIKEL YANG MENGANDUNGI GAMBAR YANG KETERLALUAN, NGERI, SENSITIF DAN BOLEH MENGUGAT EMOSI.





08 December 2009

Skodeng


Macam ada iras-iras pelakon oliwud. Muka nampak baik, leh tahan ensem. Cuma kering ckit sebab melantak K-Ration.







Tapi apa kaitan gambar ni dengan post kali ini? Aku bagi warning siap-siap yer. silap hari bulan menyirap darah semua. Marah? Bukan lagi perkataan yang seswai bagi aku dah.

Apa yang dipamerkan disangat-sangat sensitive dan cuba disembunyikan oleh banyak pihak. Atas alasan keselamatan dan diplomatik. Politik suck!! Tak kisah la kalau mati setakat ciput jer asalkan yang berjuta-juta tu selamat. (yer ker?) Welcome to the real world!!
Aku juga tak berniat nak memalukan mangsa. Tidak sama sekali. Sekadar perkongsian info tentang apa yang berlaku diluar sana dan benar-benar berlaku. Bagi yang belum tahu inilah dia posting kali ini.

get ready n brace yourself..


..


..


..


..


..


..


..


..


..


..


..




Ramai yang tengok filem lucahkan? Ini salah satunya. Tapi masalah dia ini bukan la satu lakonan. Mungkin sesaper tengok pun akan asa ala biasa jer tu
Sama gak orang akan asa normal dalam dunia ari ini. Setakat gambar macam nih bersepah-sepah jual kat pasar malam..lagi clear..closed up lagi..
Tapi cuba tengok gambar di bawah. Adakah perempuan ini rela? Di dalam sebuah negara yang rata-rata perempuan dia memakai purdah tak seperti di Malaysia. Kalau tengok perempuan sana susah nak berahi sebab pakaian yang nmenutup aurat. Mereka sangat menjaga kehormatan maruah mereka. Ini cuma seorang mangsa dari lebih ramai lagi mangsa yang tidak direkodkan
Kenapa tidak direkodkan? Jawapan dia mudah sangat. Setelah semuanya selesai maka mangsa akan dibunuh bagi mengelakan mereka dari dikenakan tindakan.
Purdah pun belum di buka sepenuhnya. Jadi fikir-fikirlah. Kenapa lahirnya pengebom berani mati? Kenapa mereka berjuang bermati-matian? Kenapa mereka (rakyat Iraq) tidak melupakan sahaja perkara ini dan teruskan hidup seperti biasa?
politik is suck.


By Rick Jervis and Andrea Stone, USA TODAY

BAGHDAD — Four more soldiers were charged with rape and murder in connection with the slaying of a young Iraqi woman and her family in Mahmoudiya, south of Baghdad, the U.S. military announced Sunday.
Another soldier was accused of failing to report the offenses but was not believed to be involved in the attack, a military statement said. The soldiers, who are from the 101st Airborne Division and whose names were not released, were charged Saturday.
In all, six soldiers have been implicated in the March 12 incident, the latest of several alleged crimes by U.S. servicemembers in Iraq. Ex-soldier Steven Green was charged with one count of rape and four counts of murder. He pleaded not guilty to killing the young woman, her parents and 5-year-old sister.
According to an FBI affidavit filed in Green's case, Green and others targeted the young woman for a week before the attack. Army spokesman Paul Boyce said investigators were trying to determine the age of the young woman. Military spokesman Maj. Mark Wright said investigators have asked Iraqi authorities to help navigate cultural sensitivities to exhume the body.
The soldiers drank alcohol, abandoned their checkpoint, changed clothes to avoid detection and headed to the victims' house, about 200 yards from a U.S. military checkpoint, the affidavit said.
Iraqi Prime Minister Nouri al-Maliki last week called for an independent investigation. He also questioned why U.S. troops receive immunity from prosecution in Iraqi courts for crimes committed there.

Kali nih tak der gambar pecah paler, perut terburai an sebagainya tapi aku post yang nih lar..

3 comments:

  1. geramnya aku baca entri neh.......

    diorg tu BINATANG.. huhuhu

    ReplyDelete
  2. everythings happen for a reason~

    ReplyDelete
  3. perbuatan tidak berperikemanusiaan begitu memang patut kita berasa marah dan kondem. Namun disebaliknya, mungkin itu juga ada 'pesanan' tuhan - seperti kejadian tsunami. Wallahuaklam.

    ReplyDelete